wtorek, 10 stycznia 2012

Wstrzymał Ziemię, Ruszył Słońce - premiera "Solar Ring"


Nie znoszę niedziel, po pierwsze bo są okrutnie leniwe, długie i nudne, po drugie - przez chrześcijańskie obyczaje,które wykształciły w nas ewolucyjny brak przystosowania do jakichkolwiek przejawów aktywności innych niż jedzenie i leżenie do góry brzuchem. Jednak tę niedzielę akurat muszę usprawiedliwić, ponieważ na moje uszy spłynęło małe błogosławieństwo. Z głośnika objawiło się piekielnie dobre "Resume" Macieja Fortuny (trąbka), któremu towarzyszył Piotr Lemańczyk na kontrabasie i Frank Parker na perkusji. Trójkowe słuchowisko okazało się być koncertem premierowym i uświadomiło mi moje kretyństwo, którego dowodzi fakt, że na audycję trafiłam zupełnie przypadkiem. Ach, gdyby tylko mogła się nigdy nie kończyć!
Wgryzając się bardziej w słodki miąższ tegóż rajskiego owocu opowiem krótką przypowieść o f/Fortunie, bynajmniej nie toczącej się kołem :
Maciej w światku muzycznym na dobre odcisnął swój ślad zaledwie 2 lata temu, a zdążył już tyle namieszać, co wąż w niewieściej głowie Ewy. Pierwsza autorska płyta w 2009, dwie kolejne w 2010, następne dwie w 2011 i jeszcze jedna na sam początek /ponoć naszego ostatniego w życiu/ roku. Trzeba przyznać, że człowiek to pracowity ( ciekawe swoją drogą co porabia w niedziele :) )
Powiązany głównie z Poznaniem (ukończone studia prawnicze!) i Wrocławiem (Akademia Muzyczna) koncertuje, nagrywa , improwizuje, występuje zarówno jako solista jak i  lider 3 zespołów:
tria, quartetu i quintetu. Można? Można! A tutaj link dla tych, dla których los nie był tak łaskawy jak dla mnie:




Panowie zaprezentowali materiał z płyty "Solar Ring", absolutnej świeżynki, która weszła do sklepów zaraz na drugi dzień. Przyznaję - po takiej uczcie zapragnęłam ów słoneczny krążek nabyć,jednak niestety jak zwykle trzeba było sobie postawić pytanie : dlaczego tak dużo miesiąca do końca pieniędzy?"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz